יום שישי, 17 ביולי 2009

אורגניטיפ 10: השקיה נכונה לעצים וצמחים

(אורגניטיפ 10 / קיץ 3 / עצים וצמחים 1)
"הדשא של השכן ירוק יותר"?! העצים שלו מלאים פרי ואצלכם הפירות נושרים? לא חונטים? צמחי התבלין לא טעימים? לא גדלים מספיק?
כמה משקים את עצי הפרי והצמחים שלנו?הרבה רצים לאינטרנט, מחפשים תשובות ומוצאים מיני 'טבלאות' של כמויות השקיה המתאימות לחקלאים ולמטעים שמתוכם יש מי שגזר והתאים את הכמויות גם לגינות הפרטיות והדילמה נשארת - האם אנחנו משקים נכון, מספיק או שמא, יותר מדי.בואו נעשה קצת סדר, כי:א. הטבלאות לא מתאימות לכל המקומות ולכל הגינותב. כל גינה היא סיפור בפני עצמו - מדובר בסוג אדמה אחר, אזורי אקלים שונים ועודג. אנו מתעקשים לגדל עצים שלא תמיד מתאימים לאדמה ולאקלים שלנו, כי אנו רוצים את העץ הספציפי, אצלנו בגינה וליהנות מפירותיוד. עברה שנה, עברו שנתיים וגם 5 שנים, ואנחנו ממשיכים להשתמש באותו שיטת השקיה, אותה תצורת השקיה ואותו משטר השקיה (מה ההבדל ומה זה כל אחד?)
נתחיל מהצורך של העץ. לכל עץ יש את המאפיינים שלו. עצים מסויימים מסוגלים להפנות את המים המגיעים בטבע (גשם או טל) למקום שבו יועילו לעץ הכי הרבה.צמחים אחרים כמו הבאובב או הקקטוס וכמוהם גם צמחים בשרניים שכולנו מכירים וחלקנו מגדלים בגינה,

אוגרים מים בחלקים שונים של הצמח. גזע, ענפים, עלים, עשויים לאגור מים. לצמחים אחרים יש חריצים ולפעמים גם ציפוי שעווה בתוכם המוליכים את המים אל המקום המתאים לצמח.


באובב מאחסן מים בגזע

. קקטוס עם חריצים וציפוי שעוה בתוכם


אז מה עושים? קודם כל מתבוננים על הצמח ומבינים את המאפיינים והצורך שלו. אח"כ?
בפעם הבאה - העצים מספרים לנו, איך מבינים אותם?

בברכה

ראובן אורן ורם דיבון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה